donderdag 24 januari 2008

Fiat 500 is Gay Car of the Year 2008


De Fiat 500 heeft na de prijs voor "Auto van het Jaar" alweer een overwinning in de wacht gesleept. Ditmaal is de prijs wel een beetje ... anders. De Fiat 500 is namelijk verkozen tot "Gay Car of the Year." Sinds de verkiezing georganiseerd wordt, is het de eerste keer dat een cabriolet niet wint.

Fiat zal uiteraard “vereerd” zijn want slechte reclame is ook reclame. De Fiat 500 is een remake van het legendarische “bolleke.” De originele 500 van de jaren ’50 kreeg die bijnaam omwille van zijn grootte en ronde vormen. In de 2007 versie hebben de Fiat-ingenieurs de ronde vormen behouden maar de wagen is wel groter geworden. De geslaagde remake profileerde zich als een vrouwelijke stadswagen. De wedstrijduitslag is dus logisch.

In het jaarlijks gepubliceerde lijstje vinden we naast de 500 ook nog andere mooie wagens terug. Topmerken zoals Aston Martin, Bmw, Mercedes-Benz en Rolls Royce scoren ook goed bij homofielen. Ondanks de vreemde overwinning zal de populariteit van de Fiat 500 er alleen maar op vooruit gaan. Mannen … jullie zijn gewaarschuwd!

Getuige dat homo’s een goede smaak hebben, hieronder de top 20:

1: Fiat 500
2: Alfa Romeo 8c Competizione
3: Volvo C30

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom is het "slechte reclame" dat de wagen uitgeroepen is tot Gay Car of the Year? Is dat niet een beetje een homofobe uitspraak?

Kristof Eerdekens zei

Het ziet er toch een leuk wagentje uit. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Alleszins, ik begrijp niet meteen de noodzaak van een dergelijke verkiezing.

Anoniem zei

Ik ben het er niet echt mee eens dat het 'Bolleke' op nummer 1 staat. Gay top 20 vind ik niet echt een geslaagde titel, je bent een autoliefhebber of je bent het niet.
Persoonlijk zou ik voor een betaalbare top 20 gaan want in deze top 20 staan toch heel wat Dream cars. Als ik dan toch voor een onbereikbare auto zou gaan, kies ik toch voor de Audi R8. De ultieme race, pimp- en slettencar.

Toedel-OEW!

Gijs zei

@Jan

Bij het ontwerpen van een auto richten de ontwerpers zich tot een bepaalde doelgroep. Die doelgroep is meestal jongeren, vrouwen, mannen, ... Vaak wordt die doelgroep in grote mate bereikt. De homo-groep wordt niet specifiek uitgekozen door de ontwerpers. In die zin is het krijgen van zo een prijs een soort van sticker die opgeplakt wordt. Net zoals Lonsdale een gabbermerk werd ... Doordat de 500 die prijs heeft gekregen, gaan hetero-mannen zich zeker zo geen autootje aanschaffen. En naar mijn mening zijn er nog altijd meer hetero-mannen dan homo's.